Derfor-skal-du-interessere-dig-for-dit-leasingselskabs-oekonomi-scaled

Derfor skal du interessere dig for dit leasingselskabs økonomi.

Økonomi & Administration

Flexto viden – 17. Apr 2020

Derfor skal du interessere dig for dit leasingselskabs økonomi.

Foråret er over os, og kølig rosé på terrassen lyder nok mere tillokkende end leasingselskaber, årsrapporter og økonomi. Alligevel anbefaler vi altid bilinteresserede at se sig godt for og blandt andet studere deres (kommende) leasingselskabs økonomi, inden de skriver under.

Ikke fordi de skal vælge os nødvendigvis – der er naturligvis andre gode og pålidelige leasingselskaber derude. Men fordi der desværre også findes mange leasingoperatører, som bevæger sig på kanten af overlevelse. Vi hører jævnligt om kolleger i branchen, som må dreje nøglen om, fordi virksomhedens økonomi ikke har kunnet tåle nogle udsving. Og det er ikke til gavn for kunden, som risikerer at miste sin leasingbil og ikke mindst den investering, der er lagt i forbindelse med indgåelse af leasingaftalen.

Derfor: Står du over for at skulle lease, så kig i selskabets økonomi. Positivt resultat og god egenkapital giver sikkerhed for dig som leasingtager. Nu ville vi naturligvis være et dårligt eksempel for branchen, hvis ikke vi selv fremlagde vores egne tal. Derfor udgiver vi denne årsrapport og giver dig et indblik i vores forretning samt et kig på (regnskabs)året, der er gået.

NB: I skrivende stund står Danmark står midt i en alvorlig økonomisk krise som følge af Covid-19. Det mærker vi også, og vi vil efter alt at dømme komme ud af regnskabsåret 2020 med et forringet resultat ligesom mange andre. Vi har dog rustet os til økonomisk nedgang i 2019 med stærkt reduceret lager, strammere kreditgivning, ligesom vi har opbygget en god likviditet.

Og vi vil ikke gå på kompromis med den gode rådgivning bare på grund af et dårligt regnskabsår.

Så budskabet til næste år vil være det samme:

Studér dit (kommende) leasingselskabs økonomi, inden du skriver under!

Læs resten af vores årsrapport for 2019.

God læselyst!

Spørgsmål?