
Flexleasing – Bedste firmabil 2025? Få Kims 10 bud her.
Nyheder
Flexto viden – 22. Sep 2025
Hvilken model er egentlig den bedste firmabil 2025? Jyllands-Posten og Business Danmarks har kåret VW ID7 som årets firmabil 2025, og den er en alle tiders leverpostejsbil, som hele Danmark kommer til at køre i lige om lidt.
Men hold min hotdog hvor er der mange andre firmabiler, jeg hellere vil køre i, til en beskatning på +/- 500.000 kr.
Her kommer mit bud på 10 let brugte premiumbiler, som matcher den såkaldt bedste firmabil 2025 i beskatning – og som faktisk får et bilhjerte til at banke.
Der er tale om veludstyrede premiumbiler fra de tyske luksusmærker – den slags biler, der som fabriksnye ville koste dig i omegnen af en 1.000.000 kroner på fuld afgift.
Det er her, flexleasing af en let brugt premiumbil giver mening.
Først lidt baggrund:
Ny eller brugt bil? Hvorfor 36-måneders grænsen gør en forskel.
I virkeligheden er vi bare ude i den gamle “ny eller brugt bil”-diskussion. Jeg vil til hver en tid foretrække at gå en klasse eller to op i en lettere brugt frem for en fabriksny bil i Hr. og Fru Danmark-segmentet.
Når vi taler leasing af firmabil, er der dobbelt gevinst ved at vælge en brugt bil. En 36 md. gammel bil kommer ned på det laveste trin af registreringsafgiften. Det kan give gode besparelser på selve bilen.
Og samtidigt bliver din beskatning på en brugt bil beregnet ud fra markedsprisen og ikke en nyvognspris. Derfor er det muligt at få rigtig meget bil for ca. samme beskatning, hvis du vælger en 3 år gammel bil sammenlignet med en fabriksny.
Så det kan give god mening for både virksomhed og bruger af bilen at tage én, der har rundet de 36 måneder.
Med flexleasing af en lettere brugt bil får du altså: mere bil, mindre kapitalbinding og friheden til at skifte, når dit behov eller din smag ændrer sig. Det er præcis her, let brugte premiumbiler bliver stærke alternativer i jagten på den bedste firmabil 2025.
El eller hybrid på din næste firmabil?
Skal din firmabil køre på rent el eller være en hybrid?
I listen har jeg både el- og hybridmodeller. Du har måske afskrevet hybridbilerne, men vi sælger stadig mange af dem. Hvorfor? Fordi mange af vores kunder foretrækker lyden og følelsen af en forbrændingsmotor, der snurrer, og fordi de ikke gider skulle spekulere på ladning. Hvad du foretrækker, er naturligvis op til dig og dit temperament (og måske din firmapolitik).
Nu til det sjove.
Bedste firmabil 2025: Plugin-hybrider (PHEV).
Hvornår giver en plugin-hybrid (PHEV) bedst mening? Når du kører korte ture i hverdagen med mulighed for at lade jævnligt men også har uforudsigelige langture. Du får stille el-kørsel i byen og trygheden fra benzin/diesel på motorvejen. Vi anbefaler, at du kigger efter modeller, der udleder mindre 50 g CO₂/km, da du herved får den laveste beskatning. Alle de fremhævede modeller på denne liste udleder mindre end de 50 g.
Her er mine 5 bud på den bedste firmabil 2025, hvis du foretrækker hybrid. Mit eget personlige valg er selvfølgelig på listen.
Audi A6 Hybrid (TFSIe) – klassisk business, moderne drivlinje.

Audi A6 Hybrid (TFSIe) ligner og kører som dit yndlings-jakkesæt. Stille el-kørsel i byen og udramatisk benzin på distancen. Kabinen er velbygget og oser af kvalitet, betjeningen er logisk, og sæderne er skabt til mange timer bag rattet.
Udstyr, der løfter oplevelsen: Matrix LED, Head-Up Display, Adaptiv affjedring, Bang & Olufsen 3D-lyd, Driver Assistance Tour (adaptiv fartpilot m. kø-/motorvejsassistent), 360° kamera, komfortsæder m. ventilation/massage.
Til en beskatning på ca. 500.000 kr. kan du en 55’er med masser af lækkert udstyr, og som er ca. 3 år og har kørt 50-60.000 km.
En stærk firmabil, når du vil have premium-udtryk og plug-in-økonomi uden at råbe om det.
BMW 530e (evt. Touring) – plads, diskretion og et el-twist.

BMW 530e kombinerer elektrisk hverdagskørsel med klassisk premium-komfort. Kabinen er elegant på den underspillede måde, og der er plads til både arbejde og familieliv, uden at det går ud over bilens linjer. En klog firmabil til dig, der vil have balance mellem stil, plads og økonomi.
Hvor den større 545e byder på en rækkesekser, nøjes du her med fire cylindre. Til gengæld får du en mere attraktiv totaløkonomi. Og skulle du have brug for ekstra bagagerum, har du mulighed for at vælge en Touring-variant.
Udstyr der er værd at holde øje med: Adaptiv undervogn, Laser-/Matrix-lys, Head-Up Display, Driving Assistant Professional, Harman Kardon/Bowers & Wilkins-lyd, 360° kamera/Parking Assistant Plus, komfortsæder m. ventilation/massage.
Tag en veludstyret M-sport, evt. Touring, fra 2022 til en beskatning på ca. 420.000 kr.
Mercedes GLC 300de – langtrækkende ro i SUV-format.

Mercedes GLC 300de giver el i byen og uanstrengt dieselbundtræk på lange stræk. Overgangene mellem el og forbrænding er glatte, og den høje siddeposition og det rolige støjniveau sænker pulsen på travle dage. Leder du efter en flot hybrid-SUV med høj komfort og et designudtryk, der imponerer diskret, er en GLC 300de et godt bud.
Jeg ville tage en 4M AMG-line, der er godt 3 år og med 50-60.000 km. på klokken til at en beskatning på ca. 535.000 kr.
Udstyr, der der gør turen endnu sjovere: AIRMATIC/adaptiv dæmpning, DIGITAL LIGHT (matrix), Head-Up Display m. AR-navigation, Driver Assistance-pakke, Burmester-lyd, 360° kamera/Parkeringspakke, komfortsæder m. ventilation/massage, elektrisk anhængertræk.
Mercedes C300de – business-class i pendlerformat.

Skal det være Mercedes, og er du mere til en lavere siddehøjde og den lækre køredynamik fra en sedan/stationcar, er Mercedes C300de et godt bud. Her får du stille bykørsel på strøm og effektiv diesel, når kontoret kræver kilometer.
Sæder, styring og affjedring er sat op til mange timer bag rattet. En diskret men effektiv firmabil, når komfort og forbrug skal spille sammen, og dit firehjulede visitkort skal imponere.
Det kunne f.eks. være en 4M fra 2022 og med få kilometer til en beskatning på ca. 410.000 kr.
Detaljer at holde øje med: Adaptiv undervogn, DIGITAL LIGHT, Head-Up Display m. AR, Driver Assistance-pakke, Burmester-lyd, 360° kamera/Parkeringspakke, komfortsæder m. ventilation/massage, opvarmet rat.
BMW 545e – silkeblød fremdrift og executive-komfort

Jeg er 100% biased, for jeg kører selv BMW 545e. Den er din rolige, stærke partner på motorvejen: el i bytempo, sekscylindret overskud på lande- og motorvejen. Cockpittet er førerorienteret men stadig afslappet, så du ankommer friskere til din destination.
Den elektriske rækkevidde på ca. 50 km. er for mange tilstrækkelig til daglig pendling, mens benzinmotoren bare går helt fantastisk, når du skal på langtur. Findes pt. kun som sedan, hvis den skal have rundet de 36 md.
Jeg valgte en model fra 2022 med M-sport-pakke, xDrive og de fleste andre felter krydset af til en beskatning på ca. 475.000 kr. Og jeg har ikke fortrudt.
Hold blandt andet øje med: Adaptive dæmpere, Laser-/Matrix-lys, Head-Up Display, Driving Assistant Professional, Harman Kardon/Bowers & Wilkins-lyd, komfortsæder m. ventilation/massage, 360° kamera, xDrive.
Bedste firmabil 2025: Elbiler
Hvornår er el smartest? Når du kan lade hjemme eller på arbejde og kører forudsigelige ruter. El giver lavt støjniveau, enkel drift og en stærk totaloplevelse – især i premiumklassen, hvor software, assistenter og komfort er i top.
Her får du mine 5 bud på den bedste firmabil 2025, hvis du foretrækker el. Og jeg har gemt min egen favorit til sidst.
Mercedes EQE: Futuristisk komfort. Elektrisk elegance.

Mercedes EQE kombinerer lounge-ro med præcis styring og et intuitivt digitalt cockpit. Hyperscreen og MBUX-interfacet hjælper dig uden at distrahere. Bilen glider lydløst og stabilt – et oplagt valg, hvis “bedste firmabil 2025” for dig er lig med ro i hverdagen.
Til en beskatning på ca. 420.000 kr. kan du f.eks. finde en 350+ fra 2022 og med under 30.000 km. på klokken.
Udstyr, der løfter oplevelsen: AIRMATIC, Bagakselstyring, MBUX Hyperscreen, DIGITAL LIGHT, Head-Up Display m. AR, Burmester-lyd, Driver Assistance-pakke, komfortsæder m. ventilation/massage, 360° kamera.
BMW i4 – elektrisk gran coupé med klassisk BMW-sjæl.

Nu bliver det alvor! BMW i4 er en gran coupe, der bevarer BMW’s førerorienterede DNA: lav siddeposition, præcist styretøj og en designlinje, der forener storhedstid med fremtid. Kabinen er moderne uden at dominere, og støjniveauet er lavt. Det her er en vaskeægte elektrificeret Driver’s Car.
Til en beskatning på bare 350.000 kr. for en 22’er med 48.000 km. kan du få basismodellen i4 eDrive 40. Jeg ville nok smide lidt mere og gå op i den vilde M50-variant med 544 heste til en beskatning på ca. 420.000 kr.
Overvej et eksemplar med Adaptive M-dæmpere, Laser-/Matrix-lys, Head-Up Display, Driving Assistant Professional, Harman Kardon/Bowers & Wilkins-lyd, 360° kamera/Parking Assistant Plus, komfortsæder, opvarmet rat.
BMW iX – høj-teknologisk lounge på høje ben.

BMW iX er et lyst, roligt rum med ShyTech-detaljer og stærk støjkomfort. Luftaffjedring og baghjulsstyring giver svævende komfort og præcis kontrol. OTA-opdateringer holder softwaren frisk – ideel til lange arbejdsdage.
Designet deler vandene, og det er hele pointen. Du kan forblive forudsigelig, grå og kedelig. Eller du kan risikere at nogen rynker på næsen men blive lagt mærke til.
Beskatningen for en xDrive40 Sport+ fra 22 og med 18.000 km. på klokken ligger på ca. 475.000 kr.
Udstyr værd at fremhæve: To-akset luftaffjedring, Baghjulsstyring (IAS), Driving Assistant Professional, Head-Up Display, Matrix-/Laser-lys, Bowers & Wilkins/Harman Kardon-lyd, Parking Assistant Plus (360°), elektrisk matterbart panoramaglastag.
Audi e-tron GT – sport og stil i perfekt balance.

Audi e-tron GT blander gran turismo-design med elektrisk præcision. Lav siddeposition, ren styring og lineær kraft gør lange stræk en god sjat mindre trættende. Hurtig ladning, aggressivt design og sublime køreegenskaber. En firmabil, der giver overskud i hverdagen – og smil i svinget.
Tag for eksempel en Quattro fra 2022 med ca. 70.000 på klokken til en beskatning på ca. 500-550.000 kr.
Kig efter: Adaptiv luftaffjedring, Matrix LED, Head-Up Display, Bang & Olufsen-lyd, bagakselstyring, Driver Assistance, komfort-/sportssæder m. ventilation/massage, Surround View.
Porsche Taycan – elektrisk familieflytter med sportvognssjæl.

Jeg har gemt det bedste til sidst. Porsche Taycan er søsterbilen til Audi e-tron GT og det ultimative bevis på, at du skal tage en lettere brugt frem for en ny.
Taycanerne er raslet ned i pris, og derfor har du mulighed for afsindigt meget lettere brugt bil for pengene. At der findes mennesker, der hellere vil have en ny VW end en let brugt Porsche, når prisen og beskatningen er den samme, er mig en gåde.
Taycan prioriterer præcision: direkte styretøj, roligt karrosseri og bremser i særklasse. Et ikon for dig, der vil have køreglæde uden at ofre hverdags-anvendelighed. Nå ja; så er det bare en af de flotteste biler, der er produceret i nyere tid. Punktum.
Skal vi ramme en beskatning på ca. den halve million, må du “nøjes” med basisvarianten Taycan 4. Men den er stadig federe end det meste.
Udstyr og detaljer værd at bemærke: Adaptiv luftaffjedring (PASM+), Bagakselstyring, PDCC/Active Chassis, Matrix-lygter (PDLS), Head-Up Display, Bose/Burmester-lyd, ParkAssist m. Surround View, komfort-/adaptiv sportssæde.
FAQ om bedste firmabil 2025 til flexleasing.
Hvorfor er 36 måneder vigtigt?
Fordi du kommer ind på den laveste afgiftssats, og da beskatningsgrundlaget for fri bil bliver beregnet ud fra bilens markedspris, får du en langt mere attraktiv beskatning end hvis bilen var ny.
Er flexleasing kun for dyre biler?
Nej – men effekten er størst i premiumklassen, hvor afgiften udgør en stor del af regnestykket.
El eller plug-in i 2025?
El giver lavt støjniveau og enkel drift, hvis du kan lade forudsigeligt. PHEV er praktisk, hvis din kørsel er blandet, dine planer kan ændre sig, eller hvis du ikke kan undvære lyden af en forbrændingsmotor, der tager omdrejninger.
Kan jeg skifte bil undervejs?
Ja – fleksibiliteten er en del af pointen. Hos os har du som udgangspunkt ingen binding. Ønsker du at skifte bil, gør vi bare din nuværende op, får den solgt, og så hjælper vi selvfølgelig gerne med at finde din næste bil.
Hvordan sikrer jeg den rigtige totaløkonomi?
Vi hjælper dig med at match bilmodel, udstyr og løbetid til din køreprofil. Og laver konkrete beregninger baseret på dine kilometer, eventuelle ladevaner og ønsker. Kontakt os og hør nærmere.
Lad os sammen finde den bedste firmabil til dig.
Skal vi hjælpe dig med at finde den bedste firmabil? Eller vil du gerne se, hvor 2–3 af modellerne med dine drømmespecs lander i beskatning? Skriv, så regner vi en konkret løsning igennem, sammenligner udstyr og giver en anbefaling, der rammer rigtigt første gang.
Vil du selv afsøge det tyske bilmarked?
Vil du gerne selv afsøge det udenlandske bilmarked for din næste bil? Så er tyske mobile.de stedet at starte. Men der er nogle ting at være opmærksom på, så vi anbefaler, at du tager en erfaren leasingrådgiver med på råd. Du kan også læse vores guide Sådan finder du SELV din flexleasing-drøm hjemme fra sofaen.
Har du allerede en bil i udsigt, og vil du gerne kende din eksakte beskatning brutto og netto? Prøv vores beskatningsberegner.
